yes it's mine tale.

It's automatic counting cars on a crossroad. They come and go, like you.

Jag har förälskat mig i den akustiska versionen av Tokio Hotel's Automatic. Den är så sjukt underbar.

Grejen är att jag har varit världens TH-fan sedan lite mer än ett år tillbaka. Jag släppte dom i strax efter höstlovet, då jag upptäckte Rammstein, blev på nytt förälskad när jag var på TH-koncerten i Golben, men efter ett par veckor släppte jag dom igen. Nu är det väl inte mer än att jag tycker dom duger att lyssna på. Jag har min stora kärlek i Rammstein.
Fast alla tror att jag fortfarande älskar TH för att jag finner det otroligt kul att driva med dom. Det är nog det bästa som finns. För att dessa TH-fans får rådamp och fuckar ur totalt om man ens råkar antyda att Bill är gay!
Det ligger i min natur att provocera folk.
    Varför skulle jag annars gå med Till och Flake, aryanwear-kängor med röda snören och palestinasjal? Jo, för att provocera! Jag är inte nynazist (jag har bara något emot judar! Haha nejdå!) men jag driver lika mycket med Nazismen som jag driver med TH (om inte mer) och då får folk uppfattningen att jag är nynazist, bara för att jag snackar om det. Men det är inte så det ligger till.

Tillbaka till saken!

Det jag ville få ut av det här blogginlägget var nykärlek! Det är det som får tjejer att döda för ett band (eller Twilight..) är pubertetsstinn nykärlek.
Man vill så hemskt gärna ha någon, och dessa söta killar (Nu syftar jag inte bara på Tokio Hotel, utan även Jonas Brothers, GazettE, An Café, Justin Bieber, Eric Saade, alla eviga Idoler och så vidare) har sina underbara texter om kärlek och att "jag kommer alltid finnas för dig och jag älskar dig tills jag dör". Liksom, vad är grejen? Det är inte till dig han sjunger!? Det är en text, komplett påhittad (i 97% av fallen)! Och att sedan bråka med fans av samma band är totalt sjukt.
Jag vet att det är en enorm rivalitet melan franska och tyska Tokio Hotel fans, för att Bill en gång sa att Frankrike är ett av hans favoritländer. Han sa något i stil med "De franska fansen är nog våra mest dedikerade fans. Och eftersom vi gillar Frankrike så mycket så borde vi kanske hedra dom genom att göra en låt på franska, men jag skulle aldrig klara av att sjunga ett helt album på franska" De franska fansen (i sin blinda kärlek) tyckte då att Bill sa att han gillar Frankrike mer än Tyskland, medans de tyska fansen då hatar dom franska endast för att Bill sa så. Blir man trött eller?

Det är därför jag gillar Rammstein, My Chemical Romance, Muse och Green Day. Deras fans, framför allt Rammstein's, ligger på en mognare nivå. Jag har aldrig sett ett Rammstein-fan flippa ur, gråta ögonen ur sig och hyperventilera på en koncert eller signering. Ovanstående bands texter ligger också på en mognare nivå, enligt mig. Till (Rammstein's låtskrivare, frontman och sångare) skriver sina texter som poet och framför dom som musiker. Han säger själv "Jag är inte musiker, jag är poet." och "Sången är något jag tränat, tränat, tränat!".
Hans texter får han från händelser i tidningen. Mein Teil är ett perfekt exempel. Det var någon tysk kannibal som det stod om i tidningen, Till uppmärksammade händelsen och skrev Mein Teil.

Jag kommer eventuellt skriva en del två på det här inlägget, men nu är matdags!




Size does matter, after all!

, Wolkentreiber.

Kommentarer
Postat av: RITARITARITA

höhöhöhöh <3

2010-07-24 @ 19:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0